Państwo Środka – właśnie tak Chińczycy nazywają swój kraj. Dzień przed Wigilią zespół Antoniego Czyżyka wyleciał do Chin, by zaprezentować specjalnie przygotowane show taneczne. Od samego początku tancerzom i trenerowi towarzyszyły przygody. Wylot z Gdańska do Warszawy opóźnił się o ok. 3 godziny. Nastawienie przed podróżą było bardzo pozytywne, każdy z nas chciał już siedzieć w samolocie z Warszawy do Pekinu. W końcu tak się stało. Dalszy ciąg przygód nastąpił na lotnisku w Pekinie, gdy okazało się, że bagaż Krzyśka Taurogińskiego nie przyleciał razem z nami! Przez perypetie bagażowe prosto z lotniska zamiast do hotelu pojechaliśmy na Wielki Mur Chiński. Mimo ujemnej temperatury dochodzącej do  -20 stopni wszyscy z zapałem ruszyli na wspinaczkę, która była nie lada wyczynem. Każdy schodek był tak oblodzony, że gdyby nie poręcze, to niejedna osoba znalazłaby się szybko z powrotem na dole.

Pekin zauroczył nas również podczas zwiedzania Zakazanego Miasta oraz Placu Niebiańskiego Spokoju. Przygody raczyły nas swoją obecnością już każdego następnego dnia.

Kolejnego dnia kierunek Nanning (2300km na południe) i pierwszy pokaz. Show taneczne trwało ok 1,5 godziny. Pokazaliśmy taniec towarzyski z wielu stron – tańca indywidualnego oraz formacyjnego. Jednak by nie znużyć widza zaprezentowane były również takie tańce jak: polonez, cancan, polka, zorba czy tango argentino.

Laibin, Liuzhou, Guilin, YangShuo to kolejne miejsca, które odwiedziła formacja. Każdy dzień dostarczał nam nowych przygód i nowych wrażeń. Gospodarze wszędzie bardzo mile nas przyjęli i otoczyli wspaniałą opieką, a program wycieczki przygotowali bardzo intensywny. Nie było dnia, w którym byśmy nie zwiedzali tak urokliwego kraju.

Wielokrotnie słyszeliśmy od władz poszczególnych miast, że są pod ogromnym wrażeniem naszego tańca, że wcześniej zupełnie nie mieli z taką formą styczności.

Każdy z nas był natomiast pod ogromnym wrażeniem miejsca, w którym się znaleźliśmy.

Serdecznie dziękujemy panu Czarkowi Sun, za pomoc w organizacji wyjazdu, za zaangażowanie oraz za opiekę jaką nas obdarzył!